Q/A

Q- Varför vill du åka på språkresa? 
 
A- Jag läste en blogg förra året om en tjej som åkte på språkresa till florida. Jag följde hennes resa varje dag, och tycke det verkade kul att uppleva själv. 
 
Sen har jag alltid velat åka, tänkte åka förra året till england, men jag är nu jätteglad att jag inte gjorde det. Eftersom då skulle jag inte bokade denna resan som är betydligt roligare enligt mig. 
 
Q- Vem åker du med? 
 
A- Jag åker själv. Jag tycker det är bäst, eftersom man lätt kan låsa sig till sin kompis om man åker två. Och då lär man sig inte lika mycket. Sen tror jag man växer som person att åka själv, för då måste du prata för att skaffa vänner där, men också för att folk ska förstå dig. 
 
Q- Är du inte rädd för att allt är på Engelska. 
 
A- Jo det är klart jag är lite nervös inför det, men samtidigt är man ju där för att lära sig. Men det finns ju ledare där om man skulle behöva hjälp. Sedan vet jag lite andra svenskar som ska åka på samma så vi kan ju hjälpa varandra. 
 
Q- Med vilka åker med? 
 
A- Jag åker med STS. 
 
Ställ gärna fler om det är något ni undrar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0