Mer om min resa

Tänkte berätta lite mer detaljerat om min språkresa.

Jag kommer åka med STS, eftersom att jag hört mycket bra om just STS. Min resa är en såkallad STS Experience. Vilket betyder att jag alltså inte kommer han några lektioner, utan jag kommer lära mig engelskan under resan. Genom att prata och lyssna på  guiderna under resan och våran driver som kommer köra oss genom hela resan. Men framför allt att prata med de andra som gör samma resa som mig.
 
Varför jag valde just STS Experience var för att jag ville se mer av landet och det lät mycket mer spänande.
Från början tvekade jag lite om jag verkligen skulle våga åka osv. Usa ligger på andra sidan jorden och för mig är det ganska stort. Men tillslut bestämde jag mig. En chans som denna vill jag inte missa.
 
Vi ska iallafall bila genom hela östkusen i USA från Boston i norr till Miami i söder. Under resan kommer vi att  campa och bo antingen på hostel eller hotell uner våran resan. Vi kommer också ha gratis WiFi under mesta delen av resan. men inte hela tiden.
 
Istället för att ha lektioner varje dag kommer vi åka på utflykter och kolla runt i delstaterna. Mycket sevärdhet. Vi ska tex kolla på vita huset, där Obama bor hur coolt är inte det? Eller vem vill inte se utsikten över hela Manhattan från Top of the Rock i New York? Det är sånahär saker vi ska göra.
 
Men jag kommer blogga så mycket jag kan, och visa bilder. Kommer ju också filma lite då och då, Tex en dag i NY.
 
Nu vet ni lite mer om min resa, är det något ni undrar så är det bara att fråga. Har fått lite frågar som jag ska svara på under veckan som kommer .
 
 

 Sist men inte minst ska vi besöka Universal Studios i Orlando!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Gud va roligt, verkligen! Hur länge är du borta? <3

2013-06-23 @ 01:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0